понеделник, 5 май 2014 г.

Содени питки със сирене и масло (Аламинутки)

Едно време, мноого отдавна, когато бях дете, майка ми ги правеше за закуска. Наричаше ги Аламинутки. За съжаление, тя вече не помни рецептата им, а се оказа, че в интернет, тези вкусни топчици, не се подвизават под същото име. Пишат ги Содени питки. Лично на мен Аламинутки ми звучи по-апетитно, навярно най-вече заради носталгичната нотка по детството ми. 


Продукти за 9 броя:
За тестото
- 1 кофичка кисело мляко
- малко разтопено масло, около 40-50 гр.
- натрошено сирене, което не ми достигаше и добавих и малко топено-пушено сирене
- 1 ч.л. сода бикарбонат
- 1/2 ч.л. сол
- брашно, при мен количеството беше около 400 гр, за омесване на меко тесто. Аз смесих бяло брашно и пълнозърнесто брашно.

За намазване 
- 1 жълтък
- малко (2-3 супени лъжици) прясно мляко
- 9 парченца краве масло



Киселото мляко се сипва в купа заедно с лъжичката сода бикарбонат и се оставя докато содата се "загаси". Към тях се добавя натрошеното сирене, солта и разтопеното масло. Разбъркват се и се прибавя брашно докато поеме и стане лепкаво тесто. Върху набрашнен плот се изсипва и се меси докато стане меко тесто. От тестото се правят топки, редят се в тава, върху намаслена хартия за печене. В центъра на топките се правят дупки с пръст и в тях се мушва по парченце масло. 
С разбитите жълтък и прясно мляко се намазват топките и се слагат да се пекат в загрята фурна, на 180 градуса. Пекат се около 35 минути, докато станат златисто-кафеви. 


~ Лилит ~



  

Няма коментари: